Armoede duurzaam bestrijden, Gered Gereedschap maakt er werk van

Gered Gereedschap steunt (leerling) vakmensen in ontwikkelingslanden met kennis, kunde en middelen. De juiste gereedschappen en machines, een gedegen vakopleiding en verdere begeleiding naar en op het werk zijn daar onderdeel van. Het geeft vakmensen de kans om een zelfstandig bestaan als bijvoorbeeld timmerman, automonteur of kleermaker op te bouwen. Zo pakken ze armoede duurzaam aan en dat werkt.

TECLINE STEUNT GERED GEREEDSCHAP

Tecline is al jaren donateur en ambassadeur van Gered Gereedschap. Elk jaar in januari doen we bijvoorbeeld mee aan de Egmond Pier Egmond om geld in te zamelen voor dit goede doel. Daarnaast doneren we onze “oude” gereedschappen aan Gered Gereedschap voor een tweede leven in een ontwikkelingsland. Dat hiermee mensen kunnen voorzien in hun eigen levensonderhoud is natuurlijk geweldig.

PROJECTEN 2019

In het jaarverslag staan mooie verhalen over wat Gered Gereedschap in 2019 realiseerde. Vele tientallen projecten werden vorig jaar ondersteund met kennis, kunde, gereedschappen en machines. Duizenden jongeren kregen zo toegang tot goed vakonderwijs of konden aan de slag als zelfstandig vakman of vakvrouw.

Dit geeft hoop en vertrouwen. We hebben veel bewondering voor de vrijwilligers die dit mogelijk maken. Onze intentie is dan ook om nog lang bij te dragen aan het goede werk van Gered Gereedschap.

Wil je meer weten of ook helpen? Bekijk de site van Gered Gereedschap.